Amadea – Nederländerna

Hallo iedereen! Vad kul att du hittat hit!

Jag heter Amadea och pluggar till psykolog på KI. Psykologprogrammet är en 5-årig utbildning och består sammantaget av 10 terminer. Numera går jag termin 6 (T6), och redan i februari så åker jag till Nederländerna för en utbytestermin i Universiteit Leiden! 🇳🇱

Bildkälla: Universiteit Leiden

Liiite mer om mig för att lära känna mig bättre, kanske?☺ Jag har bott i olika länder sedan barn och har därför en unik bakgrund om man säger så. Jag föddes i Indonesien, tillbringde min barndom i Nederländerna, är uppvuxen i Japan och nu bor jag i Sverige! Snart sticker jag iväg till mitt barndomsland, vilket jag ser fram emot väldigt mycket!

På fritiden tycker jag om att hänga med nära och kära samt umgås med nya människor. Jag finner annars mina största intresse i språk, medicin, psykologi och teologi. Förutom svenska kan jag japanska, engelska och indonesiska. Just nu håller jag på med att bemästra koreanska och försöker ta tillbaka min nederländska också (som jag tyvärr glömt bort nästan allt🥺). Språk ligger alltså värmt om hjärtat!

På min blogg kommer jag berätta om mina utbytesstudier och livet som utbytesstudent i Nederländerna. Sedan kommer jag så småningom också skriva om ansökningsprocessen, förberedelser inför utbytet, hur jag har spenderat tiden innan utbytet, och naturligtvis om mina upplevelser när jag väl är i Nederländerna! Förhoppningsvis hinner jag uppleva nederländska events/grejer; längtar efter att visa er de där också!

Är du intresserad av att åka på utbyte eller kanske bara nyfiken av hur det är att resa till Nederländerna? Häng med vidare isåfall!🌟

P.S. Om du har tips på vad jag inte borde missa i Nederländerna så skriv gärna dem i kommentarsfältet!

Ben je d’r klaar voor? Laten we beginnen! (Är du redo? Låt oss börja!)

// Amadea