Hur en vecka kan se ut som utbytesstudent i Nederländerna

Hoi hoi!👋🏼

Hoppas allt är bra med er. Hur har er sommarsemester varit hittills?🌼 Det var ett tag sen sedan jag uppdaterade er; har precis skrivit klart min alldeles sista tenta alltså. Dessutom hände det mycket i livet på sistone också, och hade därmed lite svårt med att finna ork men nu är jag tillbaka!

I det här inlägget tänker jag visa er hur en vecka kan se ut som utbytesstudent i Nederländerna! Eftersom föreläsningar är schemalagda på samma dag i veckan blir detta också en slags rutin för mig, haha. Okej men nu kör vi!😚

Måndag

Ny vecka, ny föreläsning. Jag har föreläsning i Health and Medical psychology på måndagar och det äger rum mellan 13-15. På förmiddagen brukar jag stanna hemma för att läsa lite på boken för kursen. Själva föreläsningen är oftast teoretisk och personligen känns passivt. Mycket massa nya information i fickan drar jag till bibblan för att organisera mina föreläsningsanteckningar. Vid 18 åker jag hem, äta middag, duscha, och chilla lite. Ibland träffar jag också vänner för att ta en fika efter föreläsning, eller gå direkt hem när jag är alltför trött.

Den här måndagen var det föreläsningar om ”Smärta och smärthantering, speciellt för kronisk smärtor”.

Detta var min sista föreläsning i Health and Medical Psychology kursen faktiskt😌
Tisdag

På tisdagar har jag grupp seminarium mellan 13-15; många gånger skulle det behövas förberedelser inför detta tillfälle men ibland inte då🤗 Har jag förberedelser så kommer jag till campus lite tidigare.

Den här tisdagen åkte jag in lite tidigare eftersom jag ska hålla en grupppresentation och behöver öva med gruppmedlemmar innan själva seminariet börjar.

Onsdag

Jag åkte in till Amsterdam för att träffa vänner jag fick lära känna efter jag kommit hit. Vi tog en fika och vandrade runt i stan!☕

Torsdag

Grupparbete online mellan 10-16; under tisdagens gruppseminarium brukar vi ges läxor/uppgifter som ska lämnas in innan kommande seminarium. Det är helt enkelt fler grupparbete och ta-med-hem-uppgifter här jämfört med på KI.

Fredag

På förmiddagen brukar jag ta en sovmorgon på grund av tröttheten, hehe. Sedan i eftermiddagen är det antingen att fortsätta med den individuella uppgiften (du hör det rätt, förutom grupparbetet finns det också individuella😬) ooooch sen checkar jag in för helg!

Hoppas ni har en bild på hur en vecka på utbyte kan se ut nu! Det finns fyra inlägg kvar som jag planerar att skriva så it has come to its end, nästan🥲 Om ni har något som ni vill att jag ska skriva, lämna gärna en kommentar på inlägget☺

Vi syns i nästa inlägg!