🌾 MontrĂ©al 🌾

Nu har jag bott 2 veckor i Montréal och har sÄ mycket jag vill visa och berÀtta!! Förbereda er för mÄnga bilder och selfies!

Jag bor i en omrÄdet om heter Mont Royal, det var lite svart för mig i början att hitta hit och dit dÄ jag Àr inte van att lÀsa Franska men tack vara google maps har jag kunnat utforska delar av Montréal och ÀndÄ hitta hem! Det första jag mÀrker med staden Àr att det pÄminner mycket om Berlin och har en vÀldigt Europeisk kÀnsla jÀmfört med vÀstkusten dÀr jag var uppvÀxt! Det finns mycket liv överallt och massor av internationella mÀnniskor!! HuvudsprÄk i Montréal Àr ÀndÄ engelska dÄ det Ànses vara en Anglofon stad sÄ Àven om du inte kan prata Franska (som jag) kommer du klara dig hÀr! HÀr Àr nÄgra bilder jag har tagit frÄn det omrÄdet jag bor!

Det bÀsta sÀtt att utforska en stad Àr genom mat enligt mig!! En plats jag saknar frÄn min tid i Kanada som inte finns i Stockholm Àr Chinatown! Det Àr omrÄdet dÀr det finns Kinesisk restauranger, butiken och mataffÀrer. För mig kÀnns det som hemma att kunna Àta dim sum och besöka Hong Kong Bakeries för att Àta otroligt god fika bröd! Det finns Àven stÀlle Koreatown och Little Italy men dÀr har jag inte hunnit gÄ till Ànnu. HÀr kan du se mig otroligt glad över mat och hur den omrÄdet ser ut!

Lovisa, Kanada

Hej Jess!! SÄ kul!! Jag kommer lÀgga mycket mer upp nu dom kommande veckorna och du fÄ skicka mig alla dina frÄgor om du har nÄgra funderingar! Tror du definitivt kommer trivas om du vÀljer att utföra praktiken dÀr ELLER flytta dit! :)

Jess

Åh kommer sĂ„ följa din resa eftersom min dröm Ă€r att bosĂ€tta mig i Kanada i just MontrĂ©al!! :-D Är sjĂ€lv student och funderar pĂ„ en praktikplats dĂ€r inom snar framtid!