en bild pÄ Sandra framför havet i Normandie, Frankrike

Top 5 aktiviteter som du inte fĂ„r missa under ditt utbyte đŸ€©

Under min vistelse i Paris har jag passat pĂ„ och testat mĂ„nga roliga aktiviteter. I detta inlĂ€gg kommer jag dela med mig av 5 typer av aktiviteter som du inte fĂ„r missa under ditt utbyte đŸ—ș.

1. SevĂ€rdheter đŸ—Œ

Börja gĂ€rna med att utforska de fina lokala sevĂ€rdheterna i staden du har ditt utbyte pĂ„. De finns en hel del att upptĂ€cka🔍. Försök Ă€ven att frĂ„ga andra studenter om aktiviteter som de föreslĂ„r dĂ„ de kĂ€nner till omrĂ„det som bĂ€st! Ta pĂ„ dig dina bekvĂ€maste skor och promenera runt för att utforska vad staden har ett erbjuda 👟.

2. Kulturella upplevelser đŸ©°

VĂ„ga gĂ„ pĂ„ kulturella upplevelser som ger dig ett smakprov pĂ„ kulturen i vĂ€rdlandet. Det kan finnas  aktiviteter som organiseras för internationella studenter eller turister. Utnyttja eventuella studentrabatter som erbjuds đŸȘȘ. För museum i EU lĂ€nder kan det Ă€ven vara reducerade avgifter för ungdomar under 26 Ă„r. Kika pĂ„ vad som gĂ€ller för dig och njut av vĂ€rdlandets kultur!

3. Lokala resor 🚌

Oftast anordnas dagresor eller weekend resor för att utforska nĂ€rliggande regioner. Kolla upp om det finns en organisatör för dessa i ditt vĂ€rdland och utforska de olika regioner i vĂ€rdlandet 🧭.

4. People watching👀

(inte pĂ„ ett konstigt sĂ€tt 🛑) SĂ„klart ska jag inkludera detta dĂ„ det Ă€r nĂ„got vĂ€ldigt franskt 😉. HĂ€r sitter folk i uteservering⛅, tar en kaffe☕, lĂ€ser en tidningđŸ—žïž och observerar omgivningen. Det Ă€r ett annat bra sĂ€tt att observera vardagslivet i den nya staden đŸš¶â€â™‚ïžđŸš¶â€â™€ïž.

En bild pÄ en terass ned personer som sitter sjÀlva eller med varandra och pratar eller observerar omgivningen
En terass pÄ en solig dag i Paris. Foto av: Sandra Koj

5. Resor till grannlĂ€nder 🚂 :

har du lite tid över? Utforska gĂ€rna grannlĂ€nderna och deras kulturđŸ—ș. I MĂ„nga Europeiska stĂ€der finns det bussresor eller tĂ„gresor till grannlĂ€nder för attraktiva priser💾. Det kan vata ett sĂ€tt för dig att skapa nya minnen med dina nyfunna vĂ€nner 📾.

À bientĂŽt đŸŒ»

InlÀggets första bild Àr frÄn en resa till Deauville i Frankrike. Foto av: Jill