Resan börjar i Barcelona

¡Hola Todos!

Mitt namn är Özer och jag pluggar min sista termin på kandidatprogrammet i biomedicin på KI. Vet du vad detta innebär? Jo, det betyder att jag skriver examensarbetet på den här terminen i BARCELONA!!!.

Innan jag börjar berätta min första vecka på Spanien vill jag först berätta lite om mig själv till er! 🙂 Jag är född i Stockholm och sedan barndomen har jag alltid varit intereserad i medicinska forksning och därmed velat plugga till (bio)medicinare. På min fritid brukar jag hänga med mina kompisar, utforska nya ställe i staden, gå ut och ta fika eller festa, och lära känna nya människor. Det är väl tydligt då att jag är en social person :D.

Jag har varit i Spanien flera gånger förut och jag blev kär i landet, kulturen och självklart maten omedelbart. Dessutom har jag också haft kompisar från Spanien, vilket fick mig att lära känna spanska människor och spanska kulturen ännu mer! På grund av detta (förutom härliga vädret och oändliga andra skäl), ville jag utföra mitt examensarbete på Universitet de Barcelona i Barcelona.

På det här inlägget tänkte jag att berätta för er vad mina framtida inlägg kommer att handla om. I mina framtida inlägg på studera utomlands bloggen, kommer jag dela med mig mina upplevelser och erfarenheter här i Barcelona. Några av de sakerna som jag kommer blogga om, kan exempelvis handla om:

• Förberedelser innan resan
  • Tips om att hitta boende i Barcelona
  • Varför Spanien och Barcelona
  • Forskning och labbmiljön i Barcelona
  • Att förbättra min ”spanska”

Låter spännande va? I så fall, häng kvar och håll utkik på studera utomlandsbloggen så att du inte missar någonting! 🙂

¡Hasta Luego!